References - BACH.Bogen

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References


It's brilliant for Bach!
Mstislav Rostropovich

It's enough to make your hair stand on end - if I would have hairs, I would clip it!
Janos Starker

Sehr gut! Großartig!
Anner Bylsma

Aber im Prinzip interessiert mich das ... weil ich bin ein großer Bach-Verehrer - ich spiele alle diese Sachen [Partiten und Sonaten für Violine] und  bin immer unglücklich, also mit allen Lösungen - nicht?: das Arpeggieren ...
Lorin Maazel

Ihre Erfindung verdient im hohen Grade Aufmerksamkeit. Vor allem erfährt die meist etwas problematische rhythmische Gestaltung der barocken Werke Erleichterung durch Ihren Rundbogen.
Dietrich Fischer-Dieskau

Ihre Interpretationen der Musik von John Cage und der Suiten von J. S. Bach haben mich von den außergewöhnlichen Möglichkeiten des von Ihnen entwickelten Rundbogens überzeugt.
August Everding

He's been very important, because his bows are unique. He had them designed especially. They turned out not to be a repetition of things that existed in the Middle Ages, but really new bows that he has made. So he was the only one who could give me the information. It's a little bit like writing for an instrument you don't know, so you need to discover what it is by asking questions of someone who does know.
John Cage

Eine ausgeklügelte Formgebung und Mechanik erlaubt es, den notwendigen Druck des Arms auf den Rundbogen wirksam zu übertragen. Der Krümmungsverlauf der Bogenstange ist für die unterschiedlichen Erfordernisse des mehrstimmigen Spiels
genauestens berechnet.

Rudolf Gähler

Der neue Rundbogen gehört zu den faszinierendsten Neuheiten in puncto Instrumentaltechnik.
Hans Zender

Eine NEUE Art von Cello; eine tolle, anregende Neuheit ... und diese Flageolettwelt! spannend.
Nikolaus Harnoncourt

Ihr BACH.Bogen hat mein Interesse geweckt. Er geht als ultra-modernes Gerät weit wieder in die Vergangenheit zurück - dieser enorme Atem! - und es wird mit ihm tief in die Neu-Interpretation Alter Musik eingestiegen.
Luigi Colani

Ich weiß jetzt, wie Ihr Rundbogen spricht - und verstehe Ihre Leidenschaft.
Peter Härtling

Mein erster Eindruck ist, daß man für den Rundbogen neue Musik schreiben müßte, und das ist ja schon geschehen. Das finde ich fabelhaft, denn es inspiriert Komponisten dazu, neue Wege zu beschreiten: das ist der Sinn jeder Kunst.
Georg Kreisler

I very much enjoyed listening to the tape that you sent me some months ago, but I feel completely unqualified to make any comment about your BACH.Bow.
Jasper Johns




First Prize for the BACH.Bow
Award ceremony on 2nd December 2012, Kunsthalle Arnstadt, Germany


On 10th November, during an exhibition on the theme «BACHLAEUFE - the Imprint of Johann Sebastian Bach on modern times», held at Arnstadt, Germany, the First Prize was awarded to the BACH.Bow produced by Michael Bach Bachtischa, who enjoys an international reputation as a cellist and artist. Arnstadt itself was the first place where J. S. Bach (1685-1750) worked, from 1703 till 1707.

The BACH.Bow for stringed instruments was awarded first prize as being a work of art in various disciplines, the design of the bow itself getting a special mention.

The jury included Professor Dr. Schierz (director of the museums of art in the city of Erfurt), Dr. Hansen (director of the Bach House in Eisenach), Professor Nerlich (VBK), Christoph Drescher (Artistic Director of the Thüringer Bachwochen) and the artists Jost Heyder, Dorsten Klauke, and Christoph Hodgson.

The BACH.Bow is a convex curved bow which, unlike the ordinary bow, renders possible polyphonic playing on the various strings of the instrument. In 1989, Michael Bach Bachtischa began developing it, encouraged by John Cage, Dieter Schnebel, Mstislav Rostropovich and Luigi Colani: and since then many pieces have been composed especially for it. The solo repertoire for violin and cello by J. S. Bach the BACH.Bow is particularly suited to it: and it was developed with this in mind, polyphonic playing being required, as well as monophonic.

In 1996 Michael Bach Bachtischa established the studio BACH.Bogen in Stuttgart and Wissembourg.

The Second Prize went to Gerd Mackensen; and the Third Prize to Florian Merkel and Jasmine Schwarz. The award ceremony is to take place on 2nd December at 11 a.m. in the Kunsthalle at Arnstadt. The exhibition includes work by the other participants and is open to the public until 16th December.

In this initiative the Kunsthalle Arnstadt enjoys the support of the Sparkasse Arnstadt-Ilmenau Foundation and the Sparkassenkulturstiftung Hessen-Thüringen.


  Atelier BACH.Bogen | Im Schellenkönig 56 B | 70184 Stuttgart | Germany      contact@bach-bogen.de      www.bach-bogen.de  

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